برنامه 1000 ساعته حرف آخر

حرف آخر اولین و برترین موسسه تولید کننده دی وی دی های آموزشی کنکور مبتنی بر انیمیشن و تصویرسازی

برنامه 1000 ساعته حرف آخر

حرف آخر اولین و برترین موسسه تولید کننده دی وی دی های آموزشی کنکور مبتنی بر انیمیشن و تصویرسازی

اگر شما هم می خواهید جزو رتبه برترهای کنکور 99 باشید کافیست با شماره های سایت مرکزی تماس بگیرید. همراه شما هستیم.

  • ۰
  • ۰

این مقاله به صورت خلاصه دروس 10 تا 12 علوم سوم دبستان را آموزش می دهید. آموزش علوم سوم ابتدایی فصل سوم را با درس 10 از این کتاب آغاز می کنیم.

آموزش درس 10 علوم سوم

درس 10 علوم سوم ما را با نیرو و انواع آن آشنا می کند. برای اینکه نیرو از یک وسیه به جسم دیگری منتقل شود، لازم نیست که همیشه دو جسم باهم تماس مستقیم داشته باشند. خوب است بدانیم که نیروها می توانند موجب جذب یا دور کردن اجسام از هم شوند. یکی از انواع نیروها، نیروی کششی است.مانند نیرویی که آهنرباها به هم وارد می کنند که در تصویر زیر هم این نیرو را مشاهده می کنید

نکته: دو قطب آهنربا با نام هایN وS  مشخص می شود. دو قب همنام آهنربا یکدیگر را دفع می کنند. اما دو قطب غیر هنام یعنی N وS  هدیگر را جذب می کنند.

زمین هم مانند آهنربا اجسام را به سمت پایین جذب می کند که این نیرو را نیری جاذبه زمین می نامند. این نیرو برای اولین بار توسط دانشمندی به نام نیوتن کشف شد. در تصویر چگونگی کشف جاذبه زمین را مشاهده می کنید. در ادامه می توانید برای آشنایی بیشتر معلم سوم ابتدایی اجی مجی، به صفحه ریحانه رضایی معلم سوم ابتدایی مراجعه بفرمایید.

آموزش جهت و مقدار نیروی جاذبه زمین

مقدار نیرویی را که از سمت زمین بر اجسام وارد می شود، وزن آن جسم می نامند. هرچه قدر جرم یک جسم بیشتر باشد، نیروی کششی بیشتری بر آن از سمت زمین وارد می شود و وزن آن نیز جسم هم بیشتر خواهد بود.

اهرم چیست؟

اگر نیرویی که به یک جسم وارد می کنیم، به اندازه کافی بزرگ نباشد، تغییری در موقعیت آن به وجود نمی آید. مثلا نیرویی که برای بلند کردن جسم از زمین بر آن وارد می شود، اگر به اندازه ی کافی بزرگ نباشد،گلدان سنگین از زمین بلند نمی شود. در ادامه می توانید برای آشنایی بیشتر معلم اول ابتدایی اجی مجی، به صفحه مینا قجر معلو اول ابتدایی مراجعه بفرمایید.

 

انسان ها برای اینکه نیروی کافی برای انجام دادن کارهای خود به اجسام وارد کنند، از ابزار استفاده می کنند. به عنوان مثال برای بلند کردن جسم سنگین از اهرم استفاده می کنند. اهرم با استفاده از یک میله و یک تکیه گاه درست می شود.

آموزش درس 11 علوم سوم ابتدایی

در درس 11 علوم سوم ابتدایی در مورد گیاهان آموزش داده شده است. گیاهان از سه قسمت اصلی تشکیل می شوند: ریشه، ساقه و گل. ریشه گیاهان به دو دسته ی ریشه های افشان و راست دسته بندی می شوند. در شکل زیر یک ریشه ی افشان را ملاحظه می کنید. می توانید برای آشنایی بیشتر نمونه تدریس های اجی مجی رو مشاهده بکنید.

برگ گیاهان هم انواع گوناگونی دارند. مانند برگ پهن، برگ سوزنی و برگ دراز و باریک که در زیر نمونه ای از هر کدام را مشاهده می کنید.

بخش دیگر گیاهان دیگر ساقه است که ریشه ی گیاه را به برگ های آن متصل می کند و کار آن انتقال آب و مواد غذایی از ریشه به برگ و میوه ها است.

آموزش مخروط

همه گیاهان گل ندارند. بعضی از گیاهان مانند درخت کاج، به جای آن، قسمتی به نام مخروط دارند. در تصویر زیر مخروط درخت کاج را ملاحظه می کنید. برای آشنایی بیشتر با این مجموعه به موسسه اجی مجی مراجعه بکنید.

.

آموزش درس 12 علوم سوم ابتدایی

درس 12 در مورد ماهی ها و دوزیستان است. جانوران در جاهایی زندگی می کنند که نیازهای مختلف آن ها در آن محیط برآورده شود. همه ی جانوران در خشکی ها زندگی نمی کنند. ماهی ها در آب می توانند زندگی کنند و نیازهای آن ها در آب براورده می شود. تفاوت ماهی ها با جانورانی مثل پستانداران در شش و آب شش است. ماهی ها از آبشش برای تنفس بهره می برند و برای حرکت در زیر آب از باله های خود کمک می گیرند.

ماهی ها برای تولید مثل تخم می گذارند. به جانورانی که برای بچه دار شدن تخم می گذارند، جانوران تخم گذار می گویند. پزندگان هم مانند ماهی ها تخم گذار هستند.

دوزیستان

به جانورانی که هم در آب و هم در خشکی زندگی می کنند، دوزیستان می گوییم. یکی از معروف ترین دوزیستان، قورباغه است. در شکل زیر مراحل رشد قورباغه را ملاحظه می کنید.

وزغ و سمندر نیز از دیگران دوزیستان هستند.

برای مشاهده ی کامل آموزش علوم سوم دبستان فصل سوم می توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

  • ۹۹/۰۹/۰۷
  • صدرا مهربان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی