برنامه 1000 ساعته حرف آخر

حرف آخر اولین و برترین موسسه تولید کننده دی وی دی های آموزشی کنکور مبتنی بر انیمیشن و تصویرسازی

برنامه 1000 ساعته حرف آخر

حرف آخر اولین و برترین موسسه تولید کننده دی وی دی های آموزشی کنکور مبتنی بر انیمیشن و تصویرسازی

اگر شما هم می خواهید جزو رتبه برترهای کنکور 99 باشید کافیست با شماره های سایت مرکزی تماس بگیرید. همراه شما هستیم.

  • ۰
  • ۰

سلام ، من بی نظیر عزیزی هستم ، دانشجوی دامپزشکی و کارشناس دانشگاهی در مجموعه حرف آخر ، امروز می خواهم در مورد صفر تا صد معرفی رشته دامپزشکی صحبت کنم. اگر به اندازه من به مسائل حیوانی یا پزشکی مانند دیدن خون ، کالبد شکافی و جراحی علاقه دارید ، به جای مطالعه درس T را انتخاب کنید.

 

در این مقاله به بررسی کامل رشته دامپزشکی پرداخته و در اختیار شما دوستان عزیز قرار دادم. به من بپیوندید ، من یک مقدمه جامع درباره فراز و نشیب داروهای دامپزشکی به شما می دهم و پاسخ س questionsالات مربوطه را خواهید گرفت. 5 دقیقه وقت گرانبها را صرف مطالعه این مقاله کنید تا هر آنچه را که در زمینه دامپزشکی نیاز دارید بیاموزید ، که حتی ممکن است سرنوشت شما را تغییر دهد و دیدگاه شما را نسبت به رشته دامپزشکی تغییر دهد. همچنین می توانید معرفی سایر رشته های دانشگاهی را در وب سایت حرف اخر بخوانید.

 

صفر تا صد دوره دامپزشکی برای دامپزشک

ماموریت دامپزشک مبارزه با بیش از 400 بیماری مشترک بین انسان و حیوان است. این بیماری ها مستقیماً به انسان منتقل می شوند (تماس فردی با دام آلوده) یا به طور غیرمستقیم (با استفاده از فرآورده های دامی) و به این ترتیب جان انسان به خطر می افتد.

 

 ما یک مقایسه دقیق بین دامپزشکان و پزشکان انجام دادیم. وظیفه اصلی پزشک شناسایی بیماری براساس بیانیه بیمار و علائم و نشانه های آن است. کارهای انجام شده توسط پزشکان بسیار آسانتر از دامپزشکان است ، زیرا هنگام معالجه بیماران ، آنها می توانند بگویند که زبان آنها به کدام قسمت از بدن آسیب می رساند ، اما دامپزشکان فقط با بازرسی و تکیه بر دانش و مهارت می توانند این کار را انجام دهند. تشخیص بیماری های حیوانات.

 

معجزه این رشته دامپزشکی این است که در صورت امکان دامپزشکان می توانند حیوانات را از انسان به انسان مانند استخوان ، قرنیه و ... پیوند دهند و از حیوانات برای درمان بسیاری از بیماری های انسان استفاده کنند.

 

دامپزشکی رشته مطالعه فیزیولوژی و آناتومی گونه های مختلف جانوری است. دامپزشکی منطقه ای است که نمی توان امنیت غذایی در آن برقرار کرد این یکی از مهمترین وظایف دامپزشکان در جامعه است.

 

دامپزشکی همچنین منطقه ای است که به رونق اقتصادی کشور کمک می کند. دامپزشک مسئول مراقبت ، پیشگیری ، بازرسی و درمان تقریباً 60 بیماری حیوانی است. رشته دامپزشکی نیز موجب پیشرفت در پزشکی شده است به عنوان مثال جراحی لاپاراسکوپی ابتدا توسط دامپزشکان بر روی حیوانات انجام شد و بعداً این روش جراحی برای انسانها مدل سازی شد.

 

دامپزشکان دید وسیع تری نسبت به حیوانات دارند از طرف دیگر ، برخورد با دام محدودیت در برخورد با مردم را ندارد. با وجود احتمال بیماری ، بسیاری از حیوانات را می توان شکار کرد. طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی ، هدف نهایی دامپزشکی معالجه حیوانات نیست ، بلکه تأمین سلامتی و غذا برای انسان است.

 

جالب اینجاست که بیش از 90٪ بیماری های انسان شبیه حیوانات است ، بنابراین پزشکان برای درمان بیماری های انسانی از دامپزشکان پیروی می کنند. دامپزشکان بر شاخه های مختلف علوم زندگی تسلط دارند. در کشورهای پیشرفته ، وضعیت دامپزشکان بالاتر از پزشکان است. امید است با بهبود درک مردم از جامعه و نقش های رنگارنگ آنها ، وضعیت واقعی دامپزشکان در جامعه توضیح داده شود.

 

دامپزشکی کدام رشته است؟

دامپزشکی یکی از شاخه های گروه علوم تجربی است ، که پس از رشته های محبوب پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی ، دوم است و همچنین دامپزشکی یکی از محبوب ترین رشته های علوم تجربی است.

 

آیا شما مجاز به تحصیل در رشته دامپزشکی هستید؟

این رشته برای افرادی که عمدتا به حیوانات علاقه مند هستند و علاقه مند به کار با حیوانات و کار در محیط هایی مانند مزارع ، کشتارگاه های طیور و دامداری ها هستند مناسب است. در روند درمان دام از ابتدا تا انتها ، دامپزشکان به مهارت ها و ابزارهای موفق نیاز دارند. در هنگام انتخاب این رشته باید عوامل مهمی در نظر گرفته شود.

در ادامه می توانید مقاله رتبه لازم برای قبولی دامپزشکی دانشگاه سراسری و آزاد را هم مطالعه کنید.

 

ضریب دوره مورد نیاز برای دامپزشکی

این رشته از گروه اول علوم تجربی است و همه شاخه های مربوط به علوم زندگی در دامپزشکی مهم هستند. دروس مانند زیست شناسی ، شیمی ، آمار و نظریه احتمالات در این زمینه بسیار مهم است. بنابراین ، ضرایب یک دوره خاص به شرح زیر است:

 

زمین شناسی (صفر)

 زیست شناسی (4)

 شیمی (3)

 فیزیک (2)

  ریاضیات (2)

دوره های فوق خاص هستند ، تمام ضرایب در 3 ضرب می شوند.

ضرایب دروس عادی یکسان است ، در حالی که اختلاف ضرایب دروس خاص متفاوت است.

 

تعداد دوره ها و واحدهای دامپزشکی

تعداد کل واحدها: 224 واحد

دوره عمومی: 20 واحد

دوره های پایه: 24 واحد

دوره های اصلی: 89 واحد (2 واحد اختیاری)

دوره های حرفه ای: 49 واحد (3 واحد اختیاری)

دوره بالینی دامپزشکی: 10 اعتبار (4 اعتبار اختیاری است)

کارآموزی در روستا: 6 واحد

کارآموزی: 20 اعتبار

پایان نامه و گزارش تحقیق: 6 واحد

حداقل تعداد درس مورد نیاز برای فارغ التحصیلان دامپزشکی 220 نفر است.

 

مدرک کاردانی در دامپزشکی

رشته دامپزشکی یک مدرک کاردانی است که به درجه بالایی نیاز ندارد شما می توانید مدرک را به راحتی قبول کرده و در مدت 2 سال تکمیل کنید. دانشجویان دارای مدرک کاردانی در علوم دامپزشکی می توانند با شرکت در امتحانات ورودی یا عملکرد علمی به عنوان تکنسین دامپزشکی ، دستیار دامپزشکی و علوم آزمایشگاهی دامپزشکی ، مدرک کارشناسی را در رشته دامپزشکی کسب کنند.

 

لیسانس دامپزشکی

پس از قبولی در کنکور سراسری و کسب نمرات کافی می توانید وارد دوره لیسانس دامپزشکی شوید. اگر می خواهید مدرک کاردانی در رشته دامپزشکی بدست آورید ، این دوره 2 سال به طول می انجامد ؛ اگر دارای مدرک کاردانی در دوره کارشناسی هستید ، این دوره 4 سال طول می کشد. از سال چهارم آموزش دامپزشکی ، دانشجویان وارد مرحله تمرین و کارآموزی می شوند.

 

دوره های پایه در علوم دامپزشکی: فیزیک پزشکی ، بیوشیمی ، ژنتیک حیوانات ، آمار حیاتی ، جانورشناسی و فیزیولوژی

دوره های اصلی: تغذیه عمومی ، اصول اپیدمیولوژی ، اصول بازرسی حیوانات ، باکتری شناسی عمومی ، آناتومی مقایسه ای ، ایمونولوژی و سرولوژی و ...

دوره های حرفه ای: بیماری های تولید مثل دام ، مامایی دامپزشکی ، جراحی عمومی دام های کوچک و بزرگ ، اصلاح دام ، رادیولوژی دامپزشکی ، مسمومیت دام و ...

دوره های بالینی: عملیات کلینیک مامایی ، عملیات کلینیک دام کوچک و بزرگ ، عملیات کلینیک مرغداری ، کارآموزی

کارشناس ارشد دامپزشکی

ارائه مدرک کارشناسی ارشد در دامپزشکی در زمینه های بافت شناسی دامپزشکی ، ایمونولوژی دامپزشکی ، باکتری شناسی دامپزشکی ، فیزیولوژی دامپزشکی ، قارچ شناسی دامپزشکی و غیره از نظر کارشناسی ارشد باکتری شناسی دامپزشکی ، مطالعات زیر انجام شده است:

 

باکتری شناسی عمومی ، ایمونولوژی اساسی ، روش های مراقبت از حیوانات آزمایشگاهی ، قارچ شناسی و ویروس شناسی دامپزشکی و باکتری شناسی شناسایی مولکولی

 

بافت شناسی دامپزشکی یکی از رشته های کارشناسی ارشد دامپزشکی است که دوره های آن شامل: بافت شناسی عمومی ، هیستوشیمی ، کشت سلولی ، بافت شناسی ، جنین شناسی ، جامعه تحقیقاتی ، بافت شناسی آب و ...

  • ۰۰/۰۳/۰۲
  • صدرا مهربان

دامپزشکی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی